WIADOMOŚCI

Alonso skorzysta jutro z 12 silnika spalinowego w tym sezonie
Alonso skorzysta jutro z 12 silnika spalinowego w tym sezonie
Fernando Alonso do Grand Prix Brazylii przystąpi, korzystając już z 12 silnika spalinowego w tym sezonie.
baner_rbr_v3.jpg
Hiszpan wraz ze swoim partnerem zespołowym, Jensonem Buttonem, prowadzi w tej klasyfikacji. Niezawodność układów napędowych Hondy w tym roku mocno krzyżuje plany McLarena, gdyż często uniemożliwia wykorzystanie czasu spędzonego na torze dla potrzeb testowania części na przyszły sezon.

W Meksyku Fernando Alonso również wymieniał silnik i to dwukrotnie, aby zwiększyć dostępną dla siebie pulę na pozostałe dwa wyścigi sezonu. Jak się okazało w piątek, strategia ta była trafna, gdyż już wczoraj świeżutki silnik w bolidzie Hiszpana wyzionął ducha, a ekipa postanowiła zamontować w jego aucie ten wykorzystywany w Meksyku.

Nowa jednostka przetrwała jedynie godzinny trening, po czym już w Q1 zmusiła kierowcę do zatrzymania się na torze, bez wykręcania czasu.

Alonso formalnie otrzyma od sędziów karę cofnięcia o 35 pozycji, ale jako że czasówkę zakończył na ostatniej pozycji jest to dla niego bez znaczenia, podobnie jak w większości poprzednich przypadków.

Jutro w aucie Fernando Alonso ekipa zamontuje 12 silnik spalinowy (10 pozycji kary), 11 turbosprężarkę i układ MGU-H, ósmy układ MGU-K i układ sterujący oraz szósty zestaw akumulatorów. Za wszystkie te elementy należało się będzie po 5 miejsc kary, dając w sumie 35.

Dyrektor wyścigowy McLarena, Eric Boullier, zapytany czy seria awarii technicznych jego bolidów nie przekracza już poziomu zawstydzenia, odpierał: „Nie chcemy takich wyników.”

„Chcemy większej niezawodności. Staramy się wycisnąć więcej osiągów i udaje się nam, ale prawdą jest, że awaryjność układu mocno wpływa na nasze osiągi. Musimy to poprawić.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

5 KOMENTARZY
avatar
MarTum

14.11.2015 23:53

0

Jeżeli w takim stanie kończą sezon to niestety ale sezon 2016 już teraz jest spisany na straty, będzie służył dalszym testom i będzie poprostu poligonem doświadczalnym.


avatar
EryQ

15.11.2015 07:16

0

To co Honda robi to jest bardziej niż porażka. Szkoda Alonso i Buttona. U schyłku kariery zostać testerem... Nie ma co się oszukiwać ponieważ 2016 też na straty pójdzie. Nie zdziwie się jak Hass łyknie w przyszłym sezonie tak utytułowany historyczny team.


avatar
ascorp

15.11.2015 10:47

0

I po co te limity silnikowe ?


avatar
ArcyZ

15.11.2015 11:53

0

Najgorszy silnik w historii F1, Honda tak zepsuła sobie opinie, że jak w następnym sezonie będzie taki sam gniot to nie pozostaje nic innego tylko wycofać się ze sportu.


avatar
Szynnal

15.11.2015 14:47

0

@3. ascorp też się nad tym zastanawiam. Pewnie dlatego że nic nie znaczące teamy pokroju ForceIndia marudzą, że są za biedne. Wszędzie cięcie kosztów - tylko po co? Nie masz hajsiwa to zwijaj manatki, i tak tracisz po 2 sek na okrążeniu...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu